Leírás
Sugiura első osztályú seto chawan matcha teáscsésze

戸焼, Seto-yaki
Első osztályú seto chawan matcha teáscsésze
Sugiura első osztályú seto chawan matcha teáscsésze, ami 13,8-13,2 cm átmérőjű és 6,5 cm magas. Az éjfekete rakura emlékeztető mesteri seto csésze Yoshiki Sugiura (1915-) műhelyében készült. Sugiura az excentrikus zseni, az élő Nemzeti Kincs címet visszautasító Rosanjin tanítványa volt. Számtalan díjat nyert, négyszer hívták meg a Nitten (日展 Nitten (Nihon bijutsu tenrankai) Összművészeti kiállításra.
A seto egy nagy zárójel a japán kerámiában, ami közrefogja többek között a shino, az oribe stílusú kerámiát és a sok színű setot, ami lehet sárga, kék, fekete, Setoguro (瀬戸黒) nem is szólva a sokkal ritkább tenmoku mázakról. Szóval seto sokféle van és kis idő elteltével, ha Ön előtt egymás mellé teszünk két látszatra egyforma fekete csészét, Ön is meg fogja tudni mondani, melyik a raku és melyik a seto.
Ez a csésze Osuke Nakajima keramikus Usagi Gama nevű műhelyéből érkezett. Elegáns, a Nittent is megjárt chawan, aminek átmérője 17 cm, magassága 7 cm.
Osuke Nakajima a háború utáni keramikus nemzedék jeles alakja. Akatsuban született. Shimanéban dolgozott, majd Suzuki Seiseitől tanult. Lényegében minden japán képzőművészeti és kerámia kiállításon nyert díjat, össz japán gyűjteményes kiállításon is szerepelt, többször meghívták a Nittenre.
A csésze nagyon elegáns, igazolással, saját pecsételt dobozában érkezik.
Seto
A seto yaki 瀬戸焼 a legnagyobb, a 13. századig visszakutatható japán kerámiastílus, sok alkategóriával, szubkultúrával.
A Seto magas hőfokon égetett kerámia, amit különféle stílusokban művelnek Japánban Seto (Aichi prefektúra) és Mino (Gifu prefektúra) környékén. Ezeken a területeken a XIV. század óta foglalkoznak kerámiával, ami Japánban nem is számít annyira réginek, csakhogy a Seto volt a modern korig az egyetlen japán kerámia, amit mázzal égettek. A „Seto” tehát magát a várost és a kerámia kezelési módszert, stílust is jelenti. Setoban égettek először hamumázas kerámiát, ami azt jelenti, hogy a mázat, a fatüzes kemencében a kerámiára visszahulló és megolvadó pernye, hamu képezte.
- a Kiseto (黄瀬戸), sárga mázas kerámia
- a Setoguro (瀬戸黒), fekete mázas kerámia
- az egész Shino (志野) kerámia stílus
- az Oribe (織部) kerámia
- Tetsuaka (鉄赤), vörös vas máz
- uwagusuri (灰釉), hamumáz






Értékelések
Még nincsenek értékelések.