Rigófüttyes, verébugrásos jó reggelt kívánunk!
A kínai fazekasság története 18 ezer évre tekint vissza. Bárhova nézünk a világ kerámiái között, mindenütt fellelhetőek a kínai mesterek technológiai és esztétikai újításai. Nyugatról minden kínai kerámiát porcelánnak neveznek, de van négy nagy ősi kerámiaiskola, vagy központ, amelynek készítésénél nem használnak mázat, hanem a helyi alapanyag különleges összetételét aknázzák ki. Ezek a már ismert
A Nixing és a Rongchang hasonló vörösesbarna opálos megjelenésű kerámia, nagy vastartalaommal, amit igen magas hőmérsékleten 1100 C fokon égetnek.
Mindegyik megegyezik abban, hogy mikroporózussága jó emlékezőtehetséget kölcsönöz a teakészítő eszközöknek.. Ezek a kannák meghálálják, ha egy típusú teával használjuk őket, a japán bizen, vagy shigaraki kerámiához hasonlóan emlékeznek az elfogyasztott teákra.
A Qinzhou kerámiát a yixingből is ismert technikával, aprólékos kézi munkával készítik. A mester a kanna aljára pecsétel, itt nem szokás a fedél és a kanna belsejének pecsételése. A legrégebbi Qinzhou kerámia emlékek a VII század közepéről maradtak ránk.
A Qinzhou Nixing kerámia bronz opálos színű, tükrös, sima felületű, a yixingnél súlyosabb darabokat produkál. Nagyon kedvelt és használt értékes tea érlelésére, tárolására. A sötét oolong teákat, shu puerheket nagyon gyorsan felveszi és jól is áll neki a sötét patina, még szebb viszont a kanna ódon bronzos felületéhez képest erős kontrasztot adó sheng puerh.
Egy baj van velük, nem olcsók, de lassan megszokhatjuk, hogy mi vagyunk a kenyérleső teázók, akik odanyomjuk orrunkat a kínai teaboltok gazdag vitrinéhez.
Az itt látható készlet egy kerámia tartóból, egy kannából és öt csészéből áll. A virágzó szilvafán pihenő madarak képével díszített tartó doboz egyben a teakészítésnek is otthont ad. A csészék 40 ml űrtartalmúak.
Ezt a modellt szerintem legalább fél évszázada gyártják.