A Qinzhou Nixing teáskannákat a yixing kannákhoz haonlóan érdemes használat előtt beavatni. Ehhez a kannát egy "tea levesben" főzzük rövid ideig. Ehhez valemyilyen egyszerű, olcsó, maradék tea is használható.
Kína kerámia története - csekélység - 18 ezer évre tekint vissza. Bárhova nézünk a világ kerámiái között, mindenütt fellelhetőek a kínai mesterek technológiai és esztétikai újításai. Nyugatról minden kínai kerámiát porcelánnak neveznek, de van négy nagy ősi kerámiaiskola, vagy központ, amelynek készítésénél nem használnak mázat, hanem a helyi alapanyag különleges összetételét aknázzák ki. Ezek a már ismert
A Nixing és a Rongchang hasonló vörösesbarna opálos megjelenésű kerámia, nagy vastartalaommal, amit igen magas hőmérsékleten 1100 C fokon égetnek.
Mindegyik megegyezik abban, hogy mikroporózussága jó emlékezőtehetséget kölcsönöz a teakészítő eszközöknek.. Ezek a kannák meghálálják, ha egy típusú teával használjuk őket, a japán bizen, vagy shigaraki kerámiához hasonlóan emlékeznek az elfogyasztott teákra.
A Qinzhou kerámiát a yixingből is ismert technikával aprólékos kézi munkával készítik. A mester a kanna aljára pecsétel, itt nem szokás a fedél és a kanna belsejének pecsételése. A legrégebbi Qinzhou kerámia emlékek a VII század közepéről maradtak ránk.
A Qinzhou Nixing kerámia bronz opálos színű, tükrös, sima felületű, a yixingnél súlyosabb darabokat produkál. A sötét oolong teákat shu puerheket nagyon gyorsan felveszi és jól is áll neki a sötét patina, még szebb viszont a kanna ódon bronzos felületéhez képest erős kontrasztot adó sheng puerh, vagy valameilyen fehér tea.
Egy baj van velük, nem olcsók, de lassan megszokhatjuk, hogy mi vagyunk a kenyérleső teázók, akik odanyomjuk orrunkat a kínai teaboltok gazdag vitrinéhez.
Az itt látható Xi Shi, azaz gömb alakú kanna súlyos, tömör, sima felületű, finom munka Hu Ying Jia műhelyéből, díszdobozban, igazolással együtt érkezik..