A Qinzhou Nixing teáskannákat a yixing kannákhoz haonlóan érdemes használat előtt beavatni. Ehhez a kannát egy "tea levesben" főzzük rövid ideig. Ehhez valemyilyen egyszerű, olcsó, maradék tea is használható.
Tizenéve egy ilyen qinzhou készlettel nyitottuk puerh oldalunkat. Ma is megvan, féltett, gyönyörű darab.
Kína kerámia története - csekélység - 18 ezer évre tekint vissza. Bárhova nézünk a világ kerámiái között, mindenütt fellelhetőek a kínai mesterek technológiai és esztétikai újításai. Nyugatról minden kínai kerámiát porcelánnak neveznek, de van négy nagy ősi kerámiaiskola, vagy központ, amelynek készítésénél nem használnak mázat, hanem a helyi alapanyag különleges összetételét aknázzák ki. Ezek a már ismert
A Nixing és a Rongchang hasonló vörösesbarna opálos megjelenésű kerámia, nagy vastartalaommal, amit igen magas hőmérsékleten 1100 C fokon égetnek.
Mindegyik megegyezik abban, hogy mikroporózussága jó emlékezőtehetséget kölcsönöz a teakészítő eszközöknek.. Ezek a kannák meghálálják, ha egy típusú teával használjuk őket, a japán bizen, vagy shigaraki kerámiához hasonlóan emlékeznek az elfogyasztott teákra.
A Qinzhou kerámiát a yixingből is ismert technikával aprólékos kézi munkával készítik. A mester a kanna aljára pecsétel, itt nem szokás a fedél és a kanna belsejének pecsételése. A legrégebbi Qinzhou kerámia emlékek a VII század közepéről maradtak ránk.
A Qinzhou Nixing kerámia bronz opálos színű, tükrös, sima felületű, a yixingnél súlyosabb darabokat produkál. A sötét oolong teákat shu puerheket nagyon gyorsan felveszi és jól is áll neki a sötét patina, még szebb viszont a kanna ódon bronzos felületéhez képest erős kontrasztot adó sheng puerh, vagy valameilyen fehér tea.
Egy baj van velük, nem olcsók, de lassan megszokhatjuk, hogy mi vagyunk a kenyérleső teázók, akik odanyomjuk orrunkat a kínai teaboltok gazdag vitrinéhez.
Az itt látható kanna súlyos, tömör, sima felületű, finom munka Hu Ying Jia műhelyéből.