A seto egy nagy zárójel a japán kerámiában, ami közrefogja többek között a shino, az oribe stílusú kerámiát és a sok színű setot, ami lehet sárga, kék, fekete, Setoguro (瀬戸黒) nem is szólva a sokkal ritkább tenmoku mázakról. Szóval seto sokféle van és kis idő elteltével, ha Ön előtt egymás mellé teszünk két látszatra egyforma fekete csészét, Ön is meg fogja tudni mondani, melyik a raku és melyik a seto.
Ez a csésze Osuke Nakajima keramikus műhelyéből érkezett, átmérője 14 cm, magassága 8,3 cm.
Osuke Nakajima a háború utáni keramikus nemzedék jeles alakja. Akatsuban született. Shimanéban dolgozott, majd Suzuki Seiseitől tanult. Lényegében minden japán képzőművészeti és kerámia kiállításon nyert díjat, össz japán gyűjteményes kiállításon is szerepelt, többször meghívták a Nittenre.
A csésze nagyon elegáns, igazolással, saját pecsételt dobozában érkezik.
A seto yaki 瀬戸焼 a legnagyobb, a 13. századig visszakutatható japán kerámiastílus, sok alkategóriával, szubkultúrával.
A Seto magas hőfokon égetett kerámia, amit különféle stílusokban művelnek Japánban Seto (Aichi prefektúra) és Mino (Gifu prefektúra) környékén. Ezeken a területeken a XIV. század óta foglalkoznak kerámiával, ami Japánban nem is számít annyira réginek, csakhogy a Seto volt a modern korig az egyetlen japán kerámia, amit mázzal égettek. A "Seto" tehát magát a várost és a kerámia kezelési módszert, stílust is jelenti. Setoban égettek először hamumázas kerámiát, ami azt jelenti, hogy a mázat, a fatüzes kemencében a kerámiára visszahulló és megolvadó pernye, hamu képezte.
A seto egy nagy zárójel a japán kerámiában, ami közrefogja többek között a shino, az oribe stílusú kerámiát és a sok színű setot, ami lehet sárga, kék, fekete, Setoguro (瀬戸黒) nem is szólva a sokkal ritkább tenmoku mázakról. Szóval seto sokféle van és kis idő elteltével, ha Ön előtt egymás mellé teszünk két látszatra egyforma fekete csészét, Ön is meg fogja tudni mondani, melyik a raku és melyik a seto.