Kosár
Az Ön kosara üres

Huang Shan Mao Feng Ji Pin


  • Eredet: Huang Shan, Anhui, Kína
  • Gyártási év: 2023
  • Jelleg: Kora tavaszi vad fákról szedett zöld tea
  • Elkészítési mód:

    Elkészítéséhez használjon 70-75 Co-ra visszahűtött lágy, tisztított vizet, melynek összes ásványianyag tartalma nem haladja meg az 50 mg/litert, előmelegített, kis űrtartalmú (150-250 ml) teáskészletet és egy nagy csipetnyi 4-5 gramm teát.

    Készítsen eleinte egy perces, majd a negyediktől kezdve egyre hosszabb és egyre forróbb felöntéseket. Az elkészítés során a legfontosabb a jó minőségű víz használata és az Ön mozdulatainak finomsága.

    Eszközöket a tea elkészítéséhez tea kellékek kínálatunkból választhat.


7 890.- Ft

Termékünk átmenetileg nem kapható

 

Huang Shan Mao Feng Ji Pin - A Sárga-hegy vad ormai

huangshan mao feng tea

  

 Huang Shan Mao Feng ye sheng zöld tea

 

    A  Huangshan 黄山 Anhuiban emblematikus, sok szempontból kultikus hely. Azontúl, hogy 1990 óta világörökség, a Huangshan a kínai művészet, selyem-, és tusfestészet, költészet  élő háttere. A táj, a süvegkúpként meredező, néhol majd 1000 méteres függőleges sziklafalak, dinoszaurusztaréj- csúcsok az alattuk tengerként elterülő felhőzettel, a ködben sejtelmesen kirajzolódó kínai fenyők, a forró vizű termálforrások és teaültetvények amolyan tündérkertté varázsolják. Ez a valóban különleges, mára világméretű turistacélponttá vált vidék a tea történetében több, jelentős teával szerepel. Ilyenek a Tun-xi, a hegység északi lábainál a Taiping Houkui, délen a Nagy Négyzet teája a Da Fang, a vidék legrégebbi teája a Jingting és a Mao Feng, A Huangshan völgyeiből származó tea a Ming dinasztia óta ismert.  A Huangshan Yun Wu -  a Sárga hegy ködös csúcsa néven szerepelt először és csak viszonylag későn, a XIX. Sz. második felében jelenik meg Mao Feng néven. Huangshan legjobb teakertjei 6-800 méteres terngerszint feletti magasságon találhatóak: Taohua (barackvirág) csúcs, Ziyun (Purpur felhők) csúcs, Ciguan Ge (templom is), Diaoqiao An (templom) és Songu, valamint Yungu Templom. A környezet valóban ideális a teaműveléshez, a  hőmérséklet igen kiegyenlített, a nyári nagy melegben is  párás, ködös, felhős.  A tea a Huang Shan szűk völgyeiben és a hegység déli és nyugati előterében terem. A Huang Shan Mao Feng hivatalosan a Qing dinasztia Guang Xu korában (1875 körül) alakult, 1949-ben pedig a Kínai Népköztársaság hivatalos diplomáciai fogadó teája, a mai "uralkodók" tehát ilyen értelemben követték elődeiket. Az, hogy a vizsgálódásunk tárgyát képező tea ilyen fiatal, a vidék divertifikálódását jelzi. Ezek a teák már jó 3-400 éve ismertek, de a külön név alatt egy-egy igen jól körülhatárolt, viszonylag kis termőterületet képviselve egy új standard alapköveivé váltak. A Mao Feng ebben a rendszerben tulajdonképpen ugyanazt jelenti, mint néhányszáz kilométerrel keletebbre a Long Jing, a legkisebb rügyszedést követő 1 rügy+2 levél teáját. A Long Jing ennek a standarnak a régebbi, a Mao Feng pedig újabb, de tökéletes képviselője. A Mao Feng a kínai teaművészet és az egyetemes teaművészet végpontja. Sokszáz év tea kísérletezése után a Mao Fenggel létrejött a kínai teaértelmezés ma is érvényes szubsztanciája, az éteri, légies, könnyed, parfümös teák legjobbika, ami formájában tökéletesen őrzi meg a tea eredeti formáját, ízében, megjelenésében pedig nemes felfrissülést ígér.

A Mao Feng jelentése havas csúcs (毛 峰), de kettős értelemben

máo = szőrme   fēng (ahol a hegyek az éggel találkoznak), Mao Feng tehát egyszerre hegycsúcs, másrészt teáról lévén szó a legmagasabb fokozatú égbetörő, fiatal, pelyhes rügyet, a fiatal levél csúcsát jelenti.

 A legjobb Huangshan Maofenget áprilisban szedik (a Long Jingnél leírt Qingming fesztiváltól Guyuig). A szedés egy rügyre és felfeslő, tulajdonképpen szintén rügyszerű 2 levélre korlátozódik. A szedést még aznap feldolgozzák, a feldolgozás egyszerű sütés, sodrás, szárítás. Ültetvényenként mégis eltér a levél stílusa, ami a Que She Jian (verébnyelvecskék) kis sodratú fiatal leveleitől a fehér barkával borított sárgászöld, hegyes, erős Mao Fengig terjed. A Mao Feng külön kategóriát teremtett és Kína, Tibet, India, Malajzia más teavidékei is termelnek ilyen néven hasonló teákat, nem ritkán jázminnal ízesítve. Mint kategória a Mao Feng a Bi loChunt követő kifejlett rügy teája, tőle egy fokkal lejjebb nyújtózkodik a Mao Jian (jáde csúcs). Az öntet tiszta, világos aranyszínű. Illata liliomra, rózsára, íriszre, barackra emlékeztet. Íze könnyed, friss, vágyat ébresztően frissítő. A Huang Shan egyes vidékein tömegesen terem a vadbarack, virágzása a tea rügyfakadásának idejére esik. A népi monda természetesen ennek tulajdonítja a tea rendkívüli, visszafogott, árnyalt illatosságát, arról nem is szólva, hogy a barack és a barackvirág a hosszú élet szinonimája.  

A Huang Shan Mao Feng négy minőségi fokozata a Long Jinget követi és időben is jól elkülönül egymástól. Az exportlisták általában megkülönböztetnek egy csúcsminőséget,  egy különleges minőséget és további három-négy fokozatot.

Emitt a klasszikus sodrásból származó üdezöld Mao Fenget muatjuk, ami hasonlít az Anji Bai Cha rügyeire, de attól sokkal markánsabb.

Idén 2023-ban visszatérünk egy másik sokkal érdekesebb teához, a Huang Shan Mao Feng Ye Shenghez, ami erősebben sodort Yun Wu (felhős, ködös csúcsok teája) jellegű tea. A fogyasztókat azzal kábítják, hogy ez vad tea, de nem kell mindent elhinni, csupán a hervasztás és sodrás módja más, karakteresebb, emlékezetesebb ízeket produkál.

Huang Shan Mao Feng  

Huang Shan Mao Feng  

Huang Shan Mao Feng ye sheng zöld tea

Huang Shan Mao Feng zöld tea

 A tea eredetének legendája egy fiatal férfiról és egy teaültetvényen dolgozó gyönyörű lányról szól, akik reménytelenül szerelmesek voltak egymásba, de a helyi uraság a lányt ágyasának rendelte. A lány megszökött, mire a kegyetlen hatalmasság megölette szerelmét. A lány attól kezdve csak sírt, sírt, könnyei esőként patakzottak, mire kedvese teste teafává serkent. A legenda szerint a vidék teái mind az elhunyt kedves leszármazottai, míg a hegység a lány sírása miatt áll állandóan felhőben és ködben. Ez ugyanaz a legenda, mint a Bi Luo Chun, vagy más rügyteák eredetmeséje.  A következő mese már árnyaltabb és rámutat a Mao Feng, mint hely eredetének fontosságára.

 

    A mese a Ming dinasztia Tianshun korszakában (1457-1464) játszódik, amikor egy prefektúra elöljárója, amolyan polgármester féle és fiú szolgái egy tavaszi kirándulást tettek a Huang Shan meglátogatására. A kirándulás során egy félreértés miatt eltévedtek és már hosszú ideje reménytelenül kóboroltak, míg végre rájuk mosolygott a szerencse és egy szerzetesfélét pillantottak meg az út mellett. A szerzetes egy apát volt, mindkettőjüket meghívta a kolostorba, hogy kóstoljanak meg vele egy teát..  Az elöljáró, miközben a szerzetes a tea körül tüsténkedett észrevette, hogy a tea formája olyan? mint a páva nyelve. (V-alakú) és finom fehér haj borítja, ami miatt olyannak tűnik, mintha vékony hó lepte volna be. Amikor a szerzetes elkészítette a teát a gaiwan csészékből egy karnyújtásnyi, lótuszt formázó párafelhő szállt fel. A tea csodálatos aromája szinte azonnal bejárta a szobát. Az elöljáró elcsodálkozott, majd maga elé meredve azt mormolta: "Milyen tea lehet ez, ami ilyen csodálatos illatú és formájú, ráadásul megidézte a lótusz szellemét?"  Majd felállt, hogy odamenjen a szerzeteshez és feltegye neki is a kérdést, ám az meg sem várva, mit akar mondani, megszólalt:

  "  - Azért ilyen különleges, mert ez a Huang Shan Mao Feng!" -   Majd mindhárman csendes beszélgetésbe kezdtek a kitűnő, misztikus tea ivása pedig visszaadta minden reményüket és az úton elvesztegetett szerencséjüket.

Amikor készülődni kezdtek, hogy ismét útra keljenek,  a szerzetes egy vízzel telt lopótököt és egy tasak Huang Shan Mao Fenget adott nekik, majd ezekkel a szavakkal bocsátotta útjára őket:

 " - Ezzel és csakis ezzel a vízzel készítsétek el ezt a teát, csak ekkor fog megjelenni és fogja a teátokat megáldani a lótusz!"

 Ahogy a polgármester hazaért, azonnal elöljárójához sietett és elmesélte neki mi történt, mire emez természetesen kíváncsi lett és azonnal szerette volna megkóstolni a teát. Így is lett, a polgármester annak rendje és módja szerint, híven követve a szerzetes utasításait elkészítette a teát, ami lótuszfelhőt formázott a párából végképp meghökkentve az elöljárót, aki nyomban el is határozta, hogy dicsőséget szerez a teával, bemutatja azt a Birodalom Császárának, de úgy, hogy senkinek, a polgármesternek sem szól róla.

A gondosan előkészített találkozó létre is jött, ám a teabemutató csúfos kudarcba fulladt. Akárhogy erőlködött, minden erejét megfeszítve az elöljárónak nemhogy lótuszt formázó, de még egy egyszerű pipázó párát sem sikerült a teából kicsikarnia, az teljesen semleges, egynemű, mondhatnánk szótlan maradt. Az uralkodó végül megelégelte a játékot és hívatta az őröket. Az ítélet gyors volt és kegyetlen. Érezve a halál közelségét, az elöljáró könyörögni kezdett az életéért és elmondta az igazat, azt, hogy valójában még sohasem sikerült megidéznie a lótuszt és hogy mindent egy beosztottja mutatott meg neki. A császár még egy esélyt adott neki:

  -Hozzátok elém azt az embert, ha igazat mondtál, még megmenekülhetsz- parancsolta.  A polgármester meglepetése talán mg nagyobb volt, amikor értesült az eseményekről. Amikor elöljárója részletesen elmesélte neki a történteket, rögtön észrevette mi hiányzott. Bármennyire nem volt ínyére, neki is meg kellett jelennie a császár előtt, de ő az elöljárótól eltérően nagyon is felkészült a teakészítésre, meglátogatta a Sárga-hegységben a szerzetest és ellátta magát friss forrásvízzel. Alighogy megérkezett, mindkettőjüket a palotába vezették a Császár elé, a polgármester pedig belefoghatott a teakészítésbe. Gondosan, nagy művészettel kezelte a teát a vizet és az eszközöket és alighogy a víz a teához ért, nyomban kezdett kirajzolódni a fenséges lótusz körvonala. A teaszertartás jó véget ért, a polgármesternek magas udvari hivatalt ajánlottak fel, amit ő el is fogadott.
 

A polgármester elfoglalta új hivatalát, de egy percre sem felejtette el, hogy azt nem sajátmagának, hanem az isteni  teának köszönheti. Így teltek a napjai, míg egy nap nem bírta tovább és kihallgatást kért az uralkodótól, ahol elmondta, hogy nem tudja tovább vállalni a hivatal vezetését, mert arra valójában nem saját érdeméből szolgált rá. Megkönnyebbült lélekkel tért vissza délre. De már nem folytathatta ott, ahol abbahagyta, élete teljesen megváltozott. Elhatározása, hogy új életet kezd, hamar beteljesedett és egy kolostorba költözve szerzetesként élt tovább, ahol csakhamar megkapta a buddhista Zheng Zhi nevet  (őszinte szándék). Attól kezdve kötöttségektől mentesen, teljes nyugalomban és békében élte az életét a Huang Shan buddhista kolostorában. Még ma is, ott a hegyek lábánál látható egy kis, kőből készült síremlék rajta a felirattal:  Zheng Zhi sírja ( Zheng egyenes, tiszta, becsületes ember)  a név nem kevés politikai felhangot is tartalmaz.

A csészébe kerülő és a csészében kinyújtózott tea is ilyen egyenes, tiszta élmény.

  Huang Shan Mao Feng zöld tea Két rügynek látszik      Huang Shan Mao Feng zöld tea   huangshan mao feng tea  

Belépő a zöld teák világába itt >>>>>>

Eszközöket a tea elkészítéséhez tea kellékek kínálatunkból választhat.